söndag 15 maj 2011

Blomsterprakt

Dagen inleddes med tipspromenad vid Aleskogen. Det brukar göra så de söndagar som jag är ledig. Det är ett ganska bra sätt att komma ur sängen på söndagsmorgen och dessutom få en fin förmiddagspromenad med vovvarna. Vi brukar få 8-10 rätt. Någon gång har vi till och med fått pris för våra kunskaper och för vår förmåga att gissa rätt.

Idag har vi också planterat många av de blommor som vi inhandlade härom dagen. Vi har ju en ganska stor balkong (som mest har vi suttit 10 personer där samtidigt) och det får plats ganska många större urnor med blommor. Jag har varit med och valt flera av blommorna i år. Jag vill ha det färgrikt och vackert. En del av dem är redan i blom och en del är satta som frö. Vi hjälptes åt att få iordning det idag och jag känner mig ganska nöjd. Blommorna som ses på bilderna är några av dem som förgyller blomsterprakten på balkongen.

Förutom blommorna har vi även smultron, krusbär, tomat, basilika, sockerärtor och en väldig massa annat. På krusbärsbusken har jag redan sett små bär. Det är så mysigt att kunna sitta på balkongen med all grönska omkring sig. Det är verkligen toppen att balkongen är så stor som den är.

I eftermiddags var jag i stallet och red min underbara Passada. Det var extra mysigt idag eftersom vi hade trevligt sällskap på ridturen. Härligt. Passada är otroligt vacker nu när vinterpälsen har fått ge vika till förmån för sommarpälsen. Hon har en annan nyans på pälsen under våren och sommaren. Det är en fin rostbrun färg som riktigt skimrar i solen. Sååååååå fin!

Inga kommentarer: