lördag 7 maj 2011

Utflykt

Med ledig helg, värme och stålande sol, blev valet ganska enkelt. Vi bestämde oss för att åka på en liten utflykt till Båstad och trakterna där omkring. Sagt och gjort. Jag, sambon och Ebba bagav oss iväg och första anhalten blev en blomsterbutik i Båstad. Sedan drog vi vidare till ett mysigt café som vi hittade på en utflykt förra året (se bilden intill).

Vi åkte sedan till Kattvik, en liten hamn vid havet. Där har vi också varit tidgare. Detta var, enligt Ebba, det absolut bästa med dagens utflykt. Hon älskar att bada och det fick hon såklart göra idag också. Hon simmade fram och tillbaka för att hämta bollen, som hon också älskar. Ebba såg sååååå lycklig ut. Till hennes stora glädje stannade vi där ganska länge.

Nu är vi hemma igen och jag tror minsann att det snart är dags för en ny fika. Denna gång med mina hembakade kakor och bullar samt lite hemmagjord flädersaft. Mums!

En tur till stallet ska det också bli. Jag tror att Passada njuter riktigt ordentligt i sin fina hage idag. Igår såg jag att hon galopperade i full fart i hagen och jag har fått höra att hon bockat och skuttat omkring mycket på sistone. Livsglädje!

Inga kommentarer: