söndag 13 juli 2008

Kantareller och blåbär

Igår hade vi gårdsfest på vår innergård. Det var jag, Björn och pensionärerna (våra grannar) som hade en trevlig sammankomst. Vi åt laxtallrik och drack vin. En stund fick vi även kämpa med att partytältet skulle stå kvar i blåsten och åskovädret. Det gjorde det.

I förmiddags red jag en mycket härlig ridtur på Passada. Hon var glad och lycklig och ridturen hamnade helt klart på sommarens "10-i-topp" dvs sommarens mest minnesvärda skogsturer med hästen.

Nu i eftermiddags har jag varit och tränat agility med Ebba. Vi tog det mycket lugnt och försiktigt eftersom det var första träningen efter att hon varit sjuk. Ebba tyckte det var jätteroligt och jag tror nog att vi ska kunna tävla som planerat i augusti.

Idag har jag även ringt mitt "fadderbarn" på polisutbildningen. Varje elev i min årskull är tilldelad en student som ska börja utbildningen nu till hösten. Tjejen som jag ringde hade inte precis några frågor men hon verkade förväntasfull och glad över att ha kommit in.

Alldeles nyss kom jag in genom dörren efter en liten tidig kvällspromenad i skogen. Vi plockade körsbär, kantareller och åt blåbär. Körsbären var många, blåbären var stora och kantarellerna var dem första vi plockade detta året.

Inga kommentarer: