måndag 1 juni 2009

Sommarbete

Sommaren är här! Hästarna har sommarlov eller i alla fall en underbart härlig sommarhage att strosa runt i dygnet runt. Jag släppte dem på betet i lördags och mina snälla föräldrar hjälpte till. Det är alltid lika underbart att se hästarnas glädje när de i galopp och glada skutt visar sin lycka över att äntligen få komma ut i sommarhagen. DET är något som värmer mitt hjärta.

På kvällen i lördags hade vi flera gäster. Förutom mina föräldrar kom även min syster förbi (hon hade varit på minisemester i Göteborg) med sin dotter samt syrrans kompis och hennes dotter. Vi klämde in totalt åtta personer på vår balkong. Det var trångt men någon mer skulle nog kunna få plats. Vi grillade och åt gott.

Igår tittade jag till hästarna i deras hage. Jag och Passada tog en tur i den fina skogen. Efteråt rullade hon sig flera gånger i hagen troligen mycket nöjd med både ridturen och med det gröna gräset som väntade.

På vägen hem från sommarhagen åkte jag och Bumba till brukshundklubben och tränade agility tillsammans med vårt träningsgäng. Bumba och jag ska tävla nästa helg så vi behöver verkligen träna. I fortsättningen ska jag träna lite annorlunda än vad vi gjort tidigare för att få upp Bumbas tempo. Hon har börjat bli lite långsam och behöver "taggas till" lite mer.

Idag har jag varit duktig och pluggat en hel del. Om några timmar ska jag åka till Växjö eftersom jag har tenta ikväll. På onsdag och på fredag har jag också tenta. Med andra ord kommer det bli en vecka där jag mest kommer sitta och plugga.

Inga kommentarer: