tisdag 31 maj 2011

Gräs

Det är underbart väder. När jag åkte hem från jobbet idag såg jag en bonde som redan "klippte" gräset på sin åker. Jag vet inte men det känns som att det är tidigt. Jag har för mig att första skörden brukar vara kring midsommar. Även på vår balkong frodas blommorna i värmen. Smultronen börjar få riktigt stora bär, liksom krusbären.

Njuter av vädret gör även Passada. Nu är det bara några enstaka dagar kvar tills det är dags för henne att komma till det fina sommarbetet med den stoooooooora hagen. Jag tror att både hon och jag längtar.

Jag längtar efter ledigheten i helgen. Ska dock jobba på fredag men sedan är det ju flera lediga dagar till. Vet inte varför jag inte bett om ledig på fredag. Det hade ju varit ganska enkelt nu när jag sitter på kontor. Ja, ja. Det blir nog bra i alla fall.

Tralala!

Inga kommentarer: