torsdag 13 december 2007

Lucia

Denna luciadag har jag jobbat morgon på TV4 Halland. Det var väldigt länge sedan jag jobbade som bildproducent men det gick riktigt bra. Alla rutinerna sitter i kroppen. Fast att jag gick upp 04.00 i morse så är jag inte trött (ännu). Bumba är inte heller trött. Hon har haft en tråkig dag idag men det får väl bli roligare för henne imorgon istället. Hon är egentligen ganska bortskämd för hon har nästan alltid roliga dagar. Jag tror att hon lever ett riktigt bra hundliv hos mig och min familj (det är i alla fall det jag hoppas att hon tycker).

Har hunnit rida Passada idag. Jag tyckte hon var lite konstig men vet inte riktigt varför så jag kollade tempen (normal) och tog bara en liten skrittrunda för säkerhets skull. Då visade det sig att jag troligtvis har inbillat mig alltihop för hon ville INTE enbart skritta. Hallå, vad trodde jag? Passada är ALLTID pigg på att vara pigg!

Glädjande nyheter är att Tildas blodprov, som togs tidigare i veckan, visade på fina värden. Jag tar regelbundet blodprov på Tilda för att ha lite koll på hennes välmående. Det går inte att vara nog försiktig med en häst (Tilda i detta fall) som har några år på nacken (30 år) och som jag älskar obeskrivligt mycket.

Jag älskar mina fantastiska djur!

Inga kommentarer: