torsdag 10 april 2008

Småländska skogarna

Det är en ganska tuff studievecka. Vi har haft flera grupparbeten med redovisningar, har flera på gång och har dessutom en tenta att plugga till nästa vecka. Idag har vi redovisat i form av ett dramatiskt rollspel och klassen bjöds på en del skratt. Imorgon blir det en mer tradiotionell redovisning i ämnet akutsjukvård. Vi ska dock "liva upp" det hela med lite exempel från egna erfarenheter från verkligheten. Det blir nog bra.

I morse fick jag skrapa is på bilen. Det var dessutom mycket dimmigt. Senare blev det soligt och riktigt fint väder.

Nu när jag inte rider min häst så mycket, måste min kondition hållas i trim. Jag har därför varit ute och sprungit i den småländska skogen idag. Det blev några tappra kilometer på en motionsslinga här i närheten av mitt boende i Växjö. Jag sprang visserligen hela rundan, men ack vad trött jag blev. MÅSTE träna mer.

Imorgon ska jag äntligen åka hem till mina djur och pojkvän igen (sambon är van att rankas under djuren). Ska bli så skönt.

Inga kommentarer: