tisdag 2 augusti 2011

Sommar och semester!

Hoppla hejsan, det är redan semester. Härligt.
Blommorna på balkongen blommar för fullt. Krusbären är mogna sedan länge, smultronen är uppätna men nya är på gång, basilikan frodas och tomaterna är snart klara att äta. Det är nästan djungel på vår balkong. En fin och god djungel.

Passada är på sommarbete. Hon älskar sin gigantiska hage, liksom sin kavaljer. De lever verkligen ett otroligt härligt hästliv under sommarmånaderna. Hagen är stoooooooor och det är myyyyyyycket gräs. Jag rider henne regelbundet under hela sommaren för att hon ska må bra och för att hon inte ska bli alltför rund om magen. En gång i veckan rider vi ut en längre tur i skogen. Då är det full rulle som gäller tillsammans med bästa stallkompisen.

Härom dagen fyllde jag år. Det var riktigt kalasväder och det var en mycket trevlig dag tillsammans med stora delar av närmaste släkten (som är ganska liten). Vi spelade äventyrsgolf, boule, badade och åt massor av god mat.

Igår var jag och min lilla familj tillsammans med några vänner på hundbadet i Ugglarp. Ebba tyckte det var lattjolajban, såklart. Idag har vi också badat. Denna gången var vi på en strand lite närmare oss. Vi delade stranden med ett antal kossor som var mycket nyfikna. En av dem nosade på Ebba men hon reagerade inte, hon tittade inte ens. Det enda Ebba tänker på vid havet är att bada och att rulla sig i sanden. Då är lyckan total för henne.

Ikväll blir det räkfrossa. Det ska bli riktigt gott.
 
Förresten, sade jag att jag har semester? Ha ha. SEMESTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: