torsdag 26 juni 2008

Första lönen

Mmmmm, jag har precis ätit jordgubbar med grädde.

Igår red jag en härlig tur på Passada. Det blev en litet längre runda än planerat eftersom ett nedfallet träd tvingade oss att ta en liten omväg. Det gjorde inget, jag njöt i det fina vädret. Passada är förresten frisk igen efter en tids vistelse på djursjukhuset. Hon fick svår kolik som krävde veterinärvård under flera dagar. Nu mår hon bra igen och trivs i sommarhagen tillsammans med Sagent (som hon är mycket kär i) och min fina lilla Tilda.

Idag har jag fått veta att jag klarade även den sista salstentan som jag gjorde på skolan innan sommarlovet. Känns mycket bra. I veckan har jag också fått min allra första lön från polisen. Förhoppningsvis kommer den följas av många till. Det känns för övrigt lite märkligt det där med min nuvarande arbetsplats och mitt förra jobb. Idag träffade jag nämligen flera fd arbetskolleger som i sin nyhetsjakt befann sig på polisstationen. Det var kul att träffa dem men det kändes konstigt att betrakta dem utan att själv vara delaktig i deras nyhetsflöde. Tror dock att det var en ganska skön känsla inom mig.

Det har varit midsommar och jag befann mig hos goda vänner strax utanför Malmö. Det var en stillsam och mycket trevlig midsommarhelg. Jag undrar bara en sak; hur kan barn ha så mycket energi? Hela tiden?

Inga kommentarer: