torsdag 1 januari 2009

2009

Nytt år. Dagen har än så länge varit strålande fin med blå himmel och en härligt värmande sol. Jag och Passada har skrittat en sväng i det fina vädret. Björn och Ebba var också med. Björn hade kameran med sig och tog lite kort. Ett av dem ser du här intill. Passada får så vacker färg när solen lyser på henne.

Nyårsaftonen blev mysig. Björn och jag åt pilgrimsmussla med sparris och någon vit skummig sås till förrätt. Som huvudrätt åt vi gott kött med smält getost på samt potatisgratäng. Till efterrätt åt vi fruktsallad tillsammans med en varm sås bestående av cremé fraiche och vit choklad (det är supergott även fast det låter konstigt). Vi tog även en fördrink och drack rött vin till maten. Smaskens. På tolvslaget tittade på alla raketer som andra slösat pengar på. Jag vägrar köpa raketer (i undantagsfall max 1 st) eftersom jag tycker synd om djuren som lider i samband med smällandet. Ebba bryr sig som tur är inte alls om rakterna (hon snarare viftar på svansen).

Bumba firade nyår tillsammans med mina föräldrar i Skåne. Hon fick ett lugnt nyårsfirande tack vare mina föräldrar som verkligen anstrände sig för att göra dagen behaglig för henne. TACK mamma och pappa!

När jag blickar tillbaka på året 2008 är jag mycket nöjd. Dem jag älskar har mått bra, skolan har gått bra och jag har helt enkelt haft ett bra år. Nu ser jag fram mot nya året 2009 och hoppas att det ska bli minst lika fint!

Inga kommentarer: