måndag 19 januari 2009

Mysig helg och ny termin

Jag har haft en mycket bra helg. På fredagskvällen åkte jag till Växjö för att skriva tenta på lördagen. Inte så kul kanske men det kändes som att det gick bra så det hoppas jag att det gjorde. På lördagskvällen njöt jag av att vara hemma i Halmstad igen och slappa i soffan efter allt intesiva pluggande.

Igår hade jag besök av min goda vän Lizette och hennes sambo. Lizette är Tildas trogna vän alltsedan hon var skötare på henne i många år och för ganska många år sedan. Vi hade en gudomlig dag i stallet med mina två underbara pållar. Både Tilda och Passada blev ordentligt ryktade och ompysslade. Tilda visade minsann att hon fortfarande är på hugget!

Idag skulle jag börja termin tre på polisutbildningen. På grund av punktering på ett av däcken på min bil tidigt i morse, fick jag snällt stanna hemma eftersom bilverkstaden inte skulle öppna än på några timmar. Jag missade alltså terminsstarten men är nu på plats i Växjö och är redo att börja den nya terminen imorgon istället.

Jag läntgtar efter alla mina härliga djur. Tilda, Passada, Bumba, Ebbba... och Björn såklart!

Inga kommentarer: