lördag 24 juli 2010

GULD

Igår var en stor dag i mitt liv. Jag fick i samband med en högtidsceremoni tilldelat mig guld. Det var inget riktigt guld men för mig ändå mycket värdefullt. I det här fallet var det färgen som var av stor betydelse och som sagt för mig väldigt värdefull. Kanske ännu bättre är att jag numera också är fast anställd vilket känns riktigt bra. Det har varit en lång resa från utbildningsansökning, rekrytering, utbildning, praktik och nu äntligen anställning. Det känns gött.

När jag kom hem igår stod en påse utanför ytterdörren. När jag kikade ner i påsen såg jag en jättefin solros (se bilden ovan) och ett kort. När jag läst kortet förstod jag att blomman var från min allra bästa stallkompis. Hon är bara för go´. Solros är min absoluta favoritblomma så jag blev extra glad. Nu pryder blomman vår fina altan och är något av det första som möter eventuella besökare.

När sambon kom hem fick jag ännu fler blommor (se bilden till vänster). De står prydligt i en vas och förgyller vardagsrummet. Det är så vackert med blommor.
Senare på kvällen åkte jag och sambon till en restaurang som vi aldrig tidigare besökt. Vi beställde räkfrossa och det var riktigt gott. På något sätt lyckades jag även trycka ned en marängswiss och ett glas vin. Vi var mycket mätta när vi gick därifrån. Innan vi åkte hem promenerade vi en kort sträcka ned till havet, stod och tittade på det och fascinerades av omgivningens vackra natur. Många människor var vid havet denna härliga sommarkväll.

Idag är jag ledig vilket känns härligt. I helgen ska jag slappna av och njuta av ledigheten. Jag ska bland annat till stallet och rida min galna enögda häst. Jag ska också träffa min älskade lurviga vovve. Guld i all ära men djuren är ändå bäst!

Inga kommentarer: