fredag 2 juli 2010

Hästkalas

De senaste åren har Tilda och Passada firats med hästtårta på deras gemensamma födelsedag. I år fick det bli lite annorlunda eftersom firandet istället blev till minnet av min älskade Tilda. Passada firades som vanligt med hästtårta för att fira hennes 24-årsdag.

För att förbereda den stora dagen borstade jag Bumba för att göra henne riktigt fin. Bumba har börjat fälla. På bilden intill ses Bumba tillsammans med en annan hund... eller nä... det är bara "lite" hår som borstades bort på några minuter. Snacka om att fälla.

Mina föräldrar kom på besök för att vara med på hästkalaset och i samlad trupp åkte vi till sommarhagen tillsammans med båda vovvarna. Vi hade fika med oss och som sagt hästtårta till Passada. Även Passadas kompis, Sagent, fick en liten tårta. Hästarna uppskattade godiset och njöt sedan vidare i sin stora, härliga sommarhage.

Många tycker säkert att jag är helknasig som mer eller mindre ibland firar mina djurs födelsedagar. Knasig eller inte, mina djur är mina vänner. Jag önskar bara att Tilda också kunde få smaka på hästtårtan på hennes födelsedag, men jag tror att hon kikade på kalaset från sin ljuvliga plats på de evigt gröna ängarna.

Inga kommentarer: