söndag 12 augusti 2007

Guld i skogen

Det har varit en lugn, skön dag. Dagen har dessutom förgyllts av alla de kantareller som vi hittade i skogen. Det är sällan jag har hittat så många och så stora kantareller på en och samma gång. De såg ut som guld i skogen. Troligtvis såg jag ut som ett litet barn med tindrande ögon när jag plockade dem. Det är ju så kul att hitta mycket svamp (men så tråkigt att rensa dem). Det blev en svamp- och ostpaj till middag idag.

Hade faktiskt som projekt förra sommaren att lära åtminstone någon av hundarna att hitta kantarellerna till mig. Det projektet har jag lagt ned, kanske på bristande tålamod antingen hos mig eller hundarna. Det var mycket bättre med min förra underbara hund, en collie, som fantastiskt nog var självlärd och hittade kantarellerna. Plötsligt en dag kunde hon hitta "guldet" i skogen. Vilken smart hund!

Har hunnit med en ridtur också med min trevliga ridkompis. Hästarna har det mysigt i sommarhagen och jag tycker det är så härligt att vara där, det är så fridfullt.

Min kväll blir sannolikt lugn och slapp i soffan framför TV:n. Härligt!

Inga kommentarer: