söndag 26 augusti 2007

Mor på släktbesök

Min söta Bumba har haft en mysig vecka hemma i Skåne. Huset har varit fullt av gäster och hon har fått följa med på många och långa promenader. Om några dagar ska jag åka och hämta hem henne. Jag ska ju till Skåne och bli "grillad" angående min eventuella blåljus-utbildning. Lova att hålla tummarna för mig!

Ebba och jag tränade agility i onsdags. Det gick jättebra även fast jag var väldigt trött efter att ha jobbat morgon (en mycket stressig sådan dessutom och utan att jag hunnit sova något på dagen). Hur som helst så tycker Ebba det är sååååå kul med agility. Extra kul var det för att Erika hade världens bästa godis med sig - leverpastej på tub. MUMS!

Idag har vi också tränat. Vi hade en liten minitävling eftersom det var sista sommarträningen med gruppen. Ebba var supertaggad och jag hann inte riktigt med i hennes tempo. Hon valde lite egna vägar emellanåt och lyssnade kanske inte helt hundra på mig. Slalomen börjar hon dock få koll på. Det är härligt att se henne kryssa allt snabbare mellan pinnarna. Erika fick också prova henne litegrand och det gick bra. Ebba hoppade glatt över alla hinder.

Min snälla mamma har varit hos oss lördag-söndag. Hon har varit en flitig besökare på släktforskardagarna som ju hölls i Halmstad i år. Mamma har pratat om detta och sett fram mot detta i ett års tid nu, så jag tror att hon har haft en riktigt bra helg. Vi hälsade även på hästarna en stund och igår kväll var vi dessutom och såg på fyrverkerifestivalen, strosade runt på sta´n samt drack öl/cola på en uteservering.

Jag har hunnit rida också idag. Det blev den så kallade "Djungelrundan" och Passada var riktigt duktig. Annika, som vi red ut med, plockade lite kantareller i min medhavda bajspåse (finns ju alltid en sådan i fickan). Hon log med hela ansiktet eftersom kantarellerna var stoooooora.

Inga kommentarer: