måndag 25 augusti 2008

Hemmaverkstad



Igår kunde jag äntligen njuta av sommaren. Jag, Björn och vovvarna åkte till hundbadet i Ugglarp. Solen sken, det var varmt och vattnet var klart badbart. Det var en härlig avslutning på sommarledigheten. Bilden här intill är från förra gången då vi badade med vovvarna.

I veckan har jag även snickrat en hel del. Min hästtransport visade sig nämligen vid besiktningen behöva ett nytt golv. Sagt och gjort. Vi fixade det själva med allt vad det innebar och alldeles strax ska jag åka iväg och ombesiktiga hästtransporten. Jag måste säga att jag är nästan mer händig än vad jag själv trodde. Numera bemästrar jag vinkelslip, borr, popnittång, sticksåg mm. Jag är några tusen fattigare men resultatet blev bra och jag är nöjd.

Passadas "öga" är fint. Nu är det en grop där ögat en gång fanns. Såret har läkt jättebra och Passada klarar sig jättebra i sitt vardagsliv med endast ett öga. Igår till exempel var vi ute och red en underbar tur i skogen. Passada var otroligt pigg och var sååååå lycklig när hon fick galoppera allt vad hon orkade. Passada älskar ju fart!

Imorgon börjar skolan. Det är med blandade känslor jag åker till Växjö igen. Det ska bli kul att börja skolan, träffa klassen, installera mig i min fina lägenhet, njuta av Bumbas sällskap osv. Men ack så skönt och mysigt det är att vara HEMMA!

Inga kommentarer: