onsdag 6 augusti 2008

Monster

Min sommarledighet har äntligen börjat. Underbart!

I måndags for jag iväg med Passada till veterinären eftersom hon åter igen fått problem med sitt krånglande öga. Precis som jag trodde så fick hon stanna kvar på djursjukhuset för operation på tisdagen.

Tisdagen var med andra ord en ganska nervös dag för min del. Jag försökte stilla min oro med en låååååång promenad då vi febrilt letade efter de gula, goda svamparna... nada. När vi nästan var hemma igen såg jag plötsligt några riktigt stora kantareller. De fanns alldeles intill skogsvägen. Strax intill hittade vi även en kulle där det växte massor av kantareller. Det blev alltså en god kantarellsås till kvällsmaten. Mums.

Onsdagen började jag med att rensa avlopp eftersom det luktade lite illa vid tvättmaskinen. Åkte sedan till djursjukhuset för att hälsa på min enögda häst. Jag fick en liten chock när jag såg henne... hon såg ut som ett monster i en skräckfilm. Rakad på huvudet, svullen och enögd, stygn som spretade åt alla håll och en kompress med blod som droppade. Hon såg deppig ut men blev mycket gladare när hon fick komma ut en stund och äta lite gräs.

Idag torsdag har vi varit på utflykt. Vi har varit i Halland, Skåne och i Småland. Vi besökte en tebod någonstand mitt ute i skogen där vi drack te och åt nybakade scones. Vi stannade även till vid en sjö där vi badade i det iskalla vattnet. Uppfriskande. Efter utflykten åkte vi till djursjukhuset och hämtade hem min älskade Passada. Hon såg deppig ut idag också men blev desto gladare när vi lastade av henne hemma vid sommarhagen och hon fick äta gräs igen. Hon sprang snabbt iväg till sina hästkompisar som var längre upp i hagen. Lycklig!

Förresten så fick jag veta idag att jag fick betyget VG på min senaste hemtenta och delkurs i skolan. Gött.

Inga kommentarer: