tisdag 2 september 2008

Hundträning

Efter en underbart härlig helg är jag nu tillbaka i Växjö igen. Igår tog jag dock en sväng förbi mina hästar innan jag åkte vidare till skolan (skolan började inte förrän på eftermiddagen). Jag vill ju hinna med att umgås med mina hästar så mycket som möjligt när jag är hemma i Halmstad. Passada och jag tog en kort tur i skogen. Jag red barbacka och njöt av livet tillsammans med min enögda häst.

Igår hade jag en riktigt rolig lektion i radio. Jag ser fram mot fler lektioner i samma ämne. Efter den spännande och praktiska lektionen tog jag Bumba med mig och sprang en runda i naturen runt campus. Jag inser ju att jag måste träna lite mer nu efter sommaren. Nu är jag på gång.

Idag har jag haft en ganska intensiv dag i skolan och nu på kvällen har jag och Bumba varit på upptäcksfärd i Växjö. Vi åkte till Växjö brukshundklubb, som visade sig ligga väldigt naturskönt ganska nära campus. Det var många människor och hundar på klubben. Vi såg minst en annan collie. Vi tränade både lydnad och agility. Jag är nöjd med träningen och är tävlingssugen!

Nu väntar soffan.

Inga kommentarer: