fredag 1 januari 2010

GOTT NYTT ÅR!

Nytt år. Nya utmaningar. Redan nu i januari kommer mitt liv bli annorlunda i och med att jag slutar skolan och ska börja arbeta med ett nytt spännande yrke. Det ska bli så spännande. Men först är det en välförtjänt examen efter två års tid i skolbänken. Det känns roligt att byta yrke mitt i arbetslivet. Kändes först läskigt men nu känns det bara helt rätt.

Igår var det nyårsafton. Vi åt god mat och tog det mycket lugnt i hemmets trygga vrå. Ebba tyckte det var coolt med alla raketerna men Bumba var väl inte lika fascinerad. Det gick dock bra. Hon kände sig trygg tillsammans med oss. Det var förhållandevis ganska lite raketer som avfyrades. Det verkar som om folk inte" kastat så mycket pengar i sjön" i år eller så var det helt enkelt för kallt ute. Det är superkallt!

Idag har jag ridit Passada och promenerat en stund med Tilda. Den sistnämnda har varit helt galen (i positiv bemärkelse) de senaste dagarna. Det gör mig så glad att se vilda Tilda pigg och glad.

Jag tänkte mycket på hästarna vid tolvslaget i natt när raketerna var som värst. Jag vet att hästarna tycker att ljudet av raketerna är kusligt. Hur förklarar man för ett djur att människorna för detta oväsen en gång om året? Jag vet inte. Jag gillar i alla fall INTE raketer. Max en raket för min del men det är också för mycket. De senaste åren har jag inte köpt en enda raket. För mig är det vansinne att raketer inte är förbjudna. Tänk så många människor och djur som måste lida. Suck. På bilden räcker Bumba ut tungan åt alla dumma raketer (bilden är från Växjö vid sjön Trummen, november 2009).

Ja, ja. Nu är det nytt år och nya möjligheter. Jag ser fram mot år 2010. Ännu en gång - GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: