onsdag 10 oktober 2007

Bullkalas

Jodå, det blev faktiskt bakat igår och bullarna blev dessutom riktigt goda. Tur det eftersom jag fick besök igår. Det var min kära kompis från sommarstallet som besökte mig. Trots att det bara är drygt en vecka sedan vi stallade in hästarna och trots att det bara var två dagar sedan vi senast sågs, var det jättekul att träffas. Jag har under den dryga veckan som gått (sedan installningen, hästarna bor på olika stall sommar och vinterhalvåret) konstaterat att det är mycket roligare att vara i stallet när man trivs med människorna där. Och det är mycket roligare att vara i stallet när mina önskemål såsom skog, bra hagar, lugn och ro samt praktiska saker som till exempel varmvatten mm är uppfyllda.

Har nyss varit på arbetsförmedlingen. Jag hade ångest när jag gick dit men det verkar lösa sig. Min handledare är bra. Hoppas att jag kommer in på utbildningen som jag har sökt.

Ikväll är det dags fär agilityträning. Jag tror att Bumba ska få träna lite på gungan eftersom den var lite läskig sist. Vi längtar till klubbmästerskapet som är senare i oktober.

Nu ska jag till stallet. Min förhoppning är att hinna rida båda hästarna innan agilityträningen.

Inga kommentarer: