torsdag 18 oktober 2007

Tanter och kattungar

Vet inte riktigt var jag ska börja. Det var ju ett tag sedan jag bloggade. Jag skrev ett lååååååångt blogginlägg igår men det försvann någonstans i nternetrymden i samband med publiceringen... suck. Idag gör jag ett nytt försök. Datorn har för övrigt legat i diverse delar på golvet i några dagar. Min sambo köpte nya, bättre delar till datorn, men det krävdes en del svordomar innan det ville fungera.

Igår var jag med om "operation katträddning". Stallkatten har sex grå bollar till kattungar. Allt har varit frid och fröjd och kattmamman har tagit mycket väl hand om dem tills igår. Jag märkte att ungarna inte pep (som de brukar) utan SKREK helt desperat efter mat. De var jättehungriga men mamman ville inte låta dem dia. Det kändes ganska akut att ge dem mat och för att göra en lång historia kort har nu kattungarna flyttat hem till ett fosterhem där de får mjölkersättning och omsorg.

Passada är vild. Det är inte lätt att rida henne nu när hon går i en liten hage som i princip är helt utan gräs (och i mitt tycke alldeles för liten för två hästar), står inne på nätterna och inte har några bra ridvägar där hon kan få springa av sig sin energi. De som känner min fina Passada vet att det står "galopp" på hennes panna och att hon måste få utlopp för sina känslor i skogen. Det är med andra ord ännu ett tungt skäl till att jag längtar tillbaka till sommarstallet och de oändliga ridvägarna som finns där.

Igår var jag och busiga Bumba på agilityträning. Vi tränade även i söndags och lite grand i tisdags. Då var Ebba också med. Vi är med andra ord ganska flitiga. Bumba har blivit väldigt förtjust i tunnlarna och därför testade jag igår att använda en tunnel som drag efter balansen och gungan (som är lite läskiga). Det fungerade bra. Jag ska prova det nästa gång också. I övrigt tycker hon det är lattjo lajban med agility. Vi har förresten anmält oss till en officiell tävling i november. Ebba ska vara med i agilityklassen och Bumba ska vara med i två hoppklasser. Först ska vi dock vara med i KM som äger rum nästa helg.

I fredags jobbade jag på TV4. Jag träffade en underbar äldre dam som bor på ett äldreboende i sta´n. Det var ett oerhört trevligt möte som verkligen berörde mig. Om alla äldre vore lika mysiga som hon, hade jag gärna jobbat inom äldrevården. Tyvärr tror jag inte att verkligenheten är sådan. Jag är dock tacksam för mötet med en underbar "tant" som på sitt sätt har berikat mitt liv.

Inga kommentarer: