tisdag 9 oktober 2007

Is

Oj. Jag var nyss ute och hämtade tidningen. Det var ruskigt kallt och för första gången, sedan förra vintern, var det is på bilrutorna (klockan var strax innan åtta på morgonen). Usch, det gillar jag inte alls. Det innebär att det även är hög tid att börja tänka på eventuell halka på vägarna. Usch och blä. Förresten så är det annars klarblå himmel och strålande sol.

Hm... jag undrar när butiken öppnar. Jag funderar nämligen på att baka bullar idag. Måste handla margarin och mjölk till mitt bullbak. Jag ska eventuellt få hem en gäst i eftermiddag (min bästa vän från sommarstallet) så det gäller att vara förberedd med hembakat.

I lördags hade vi städdag i stallet. Jag skyfflade bort X antal kilo sten från paddocken och hade duktigt ont i ryggen på kvällen. Hur som helst så var det strålande väder och när vi var så många i stallet samtidigt, bestämde vi oss för att rida i samlad trupp till havet. Vi var nio ryttare med hästar i varierande storlekar. Det var troligtvis en härlig syn för alla dem som var nere vid stranden och promenerade.

I söndags var det dags för årets sista träningstävling i agility för mig och Bumba. Min vovve skötte sig jättebra men jag själv var ganska okoncentrerad, snubblade och fick inte in flytet som jag vill ha. Hur som helst så fick vi ett fint pris för vårt deltagande i cupen. Händig, som jag i alla fall önskar att jag är, valde jag en praktiskt skruvdragare från prisbordet.

Igår red jag i paddocken (den nuemera nästan stenfria). Det var första gången som jag och Passada beträdde en paddock sedan i våras. Ha, ha... jo, det är sant. Vi hade så mycket skog vid sommarhagen att vi alltid valde att rida ut i skogen istället för att tramsa (Passadas ordval) runt i paddocken. Lyckligtvis var Passada riktigt duktig igår.

Nu ska jag se om butiken har öppnat.

Inga kommentarer: