söndag 16 december 2007

Fixa en punktering

Idag har jag tränat på ett litet annorlunda sätt. Jag (eller egentligen Björn) tvingade mig att i samband med byte till vinterdäck träna på att byta till reservhjul med bilens befintliga verktyg. Vi låtsades alltås att jag hade fått punktering någonstans längs vägen till Växjö (!), jag var själv och var således tvungen att fixa problemet på egen hand och som sagt med de verktyg som finns till hands i bilen. Det gick bra. Jag lyckades få på reservhjulet och senare även alla vinterdäck ifall någon undrar. Övningen slutade i att Björn nu kan känna sig säker på att JAG KAN (eftersom han uppenbarligen var tveksam till mina däckkunskaper tidigare)! Skulle bara fattas annat. Grrrr.

Bumba har haft en ganska lugn dag idag. Hon fick stanna hemma när jag var i stallet. Jag var där i fyra timmar eller nå´t (lika länge som vanligt med andra ord) och har ridit dressyr på vackra Tilda idag. Det var mycket länge sedan vi tränade i paddocken så det var riktigt roligt. Tilda njöt nog lika mycket som jag. Naturligtvis tog vi det mycket lugnt och red enbart i skritt och trav. Passada fick vila idag.

Inga kommentarer: