söndag 9 december 2007

Äntligen hemma

Äntligen är min fina Passada hemma igen efter två veckors vistelse på djursjukhuset. Hon har kvar sitt öga men med nedsatt syn. I all framtid kommer hon att äta medicin samt ha en flughuva på sig i hagen med UV-skydd. Synd att det inte finns solglasögon till hästar... Hur som helst så är Tilda såååååååå lycklig över att Passada är hemma igen. Tilda har fått ny livsgnista och retas gärna med Passada när det vanskas mat.

Jag har jobbat några dagar denna veckan på TV4 Halland. Det var faktiskt ganska roligt. Jag filmade bland annat kossor och vindkraftverk. Det är lärorikt att göra nyhetsreportage eftersom man lär sig lite om mycket. I veckan har jag lärt mig hur en mjölkningsrobot fungerar samt i vilket väder vindkraftverken fungerar som allra bäst (regn).

Nu ikväll har jag och vovvarna varit på träningstävling i agility. Ebba var lite för ivrig så jag hann inte med. Vi diskade ut oss på nästsista samt något av de sista hindrena i båda klasserna. Ebba var pigg och duktig. Bumba var också duktig. Hon tog fel tunnelingång i ena klassen och tog sig runt hela banan i hoppklassen. Jag hade inte så höga förväntningar (dunderförskyld och orkeslös) men är faktiskt ganska nöjd med båda vovvarna. Flera av våra träningskompisar var också med.

Nu är det nog dags att sova. Hundarna sover redan.

Inga kommentarer: