söndag 2 december 2007

1:a advent

Bumba och jag har haft en bra helg hemma i Skåne. Vi (i alla fall vi männsikor) åt mycket och god mat. Min brorsa firade sin födelsedag så många i min lilla släkt var samlade. Brorsan fick ett par inneskor i fårskinn som han har önskat sig.

Jag, mamma och min bror gick en sväng på julmarknaden hemma i byn idag. Det väckte en del gamla minnen trots att jag inte träffade någon bekant. Hur som helst så var det trevligt och brorsan köpte med sig lite lussekattor (stavas det så?) till sin danska flickvän (man äter tydligen inte lussekattor med saffran i Danmark).

Väl hemma i Halmstad gjorde jag en snabbvisit i stallet. Det gick undan eftersom jag tillfälligt bara har en häst att ta hand om. Passada är tyvärr kvar på djursjukhuset. Åkte sedan in till sta´n och gick en snabb runda på den så kallade julskyltningen. Känns väl mer kommersiellt än någonsin.

Ikväll har jag kalasat på julmust och pepparkakor. Det passade bra eftersom det ju är 1:a advent idag och snart är det jul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skymtade dig på torget på julskyltingen :)