söndag 30 december 2007

Nyårsafton!

Nyårsafton och årets sista dag. Det är en stor dag på så sätt att min fina Tilda fyller 30 1/2 år just denna dag. Det är en fantastisk ålder på en underbar häst. Min lilla prinsessa! Bilden här intill är från idag, visst är hon fin?!

Bumba firar nyår tillsammans med mina föräldrar i år. Jag hoppas och tror att hon kommer få ett lugnt och trevligt firande hemma i Skåne. Kanske får hon något litet extra smaskigt i matskålen, det hoppas väl Bumba på i alla fall.

Fyrverkerier. Jag undrar om min granne (och en massa andra) vet om att man måste fyllt 18 år för att få köpa, använda och överlåta fyrverkerier. Det är brottsligt och klassas som langning att låta barn under 18 år skjuta raketer. Straffet kan bli böter eller fängelse. Det är nog allt för få föräldrar som tänker på det. Jag skulle vilja att det blev totalt förbud av försäljning och användning av fyrverkerier för privat bruk. Det räcker så väl med att kommunerna anordnar organiserade fyrverkerier ute i samhällena på nyårsafton. TÄNK PÅ DJUREN!!!!!!!!!!!!!!!

Hur som helst, GOTT NYTT ÅR och var rädda om varandra!

Inga kommentarer: