söndag 10 februari 2008

Lugn och ro

Jag har tillbringat fem härliga timmar i stallet idag. Det är verkligen skönt att vara i stallet utan stress. På söndagar har jag dessutom mycket att göra i stallet. Nu för tiden (när jag studerar) är det många saker som ska förberedas inför den kommande veckan till de som hjälper mig att sköta mina hästar. Jag ska göra rent vattenkaret i hagen, ta ut några dunkar vatten till hagen, mocka hagen, ny torv i boxarna, göra rent alla vattenhinkar i boxarna, hälla upp hästarnas mat i massor av olika burkar för flera dagar framåt, rykta, pyssla om och rida... bara för att nämna något. Och jag njuter av att pyssla i stallet!

Passada har fått springa av sig lite energi i helgen. I fredags till exempel var vi på en längre runda i den stora, riktiga skogen. Tyvärr är vi inte där så ofta eftersom man måste rida genom hela samhället för att komma dit (vilket inte är så kul med en häst som är näst intill blind på ett öga och trippar på tårna vid plötsliga rörelser). Hur som helst så tyckte både jag och Passada att det var underbart att galoppera länge och i mycket snabbt tempo i skogen.

Tilda är lika söt som vanligt. Jag ryktar och pysslar om henne mycket för att hon ska känna sig riktigt älskad. Ibland är vi ute och promenerar. Tilda är min prinsessa.

I helgen har jag och Björn varit barnvakt till Nellie. Vi köpte massor av godis och tittade på melodifestivalen tillsammans. Hennes mamma var på plats i Göteborg under TV-sändningen. Vi brukar titta "live" på melodifestivalen varje år, men denna gång valde jag av olika skäl att stanna hemma. Nellie, jag och Björn hade det mysigt hemma istället.

Jag längtar otroligt mycket efter Bumba. Om knappt en vecka ska jag träffa henne igen. Det var bara några dagar sedan jag träffade hennes senast, men hon är ju så underbar och så lätt att längta efter!

Inga kommentarer: