fredag 8 februari 2008

Roligt och lärorikt

Är hemma för en långhelg i Halmstad. Härligt.

Har haft en rolig och lärorik vecka i Växjö. Igår till exempel fick vi träna akutsjukvård med riktig figurant och i lägenhetsmilö. Det var nervöst (eftersom hela klassen satt på en läktare och tittade på) och mycket roligt. Vi fick träna situationen i våra grupper där min roll blev att jag fick lägga ett tryckförband på ett "blödande" sår.

Tidigare i veckan har jag hälsat på mina föräldrar och min underbara vovve. Det var ett skönt avbrott i studierna. Bumba följde mig som en skugga när jag träffade henne. Vi saknar varandra.

Idag ska jag uträtta x antal ärenden i Halmstad. Bland annat ska jag åka till badhuset och simma för att få upp min simkondition till simprovet som vi ska ha senare i vår. Denna veckan har vi nämligen fått träna livräddning (med kläder på) och det är nog inte helt fel att träna upp simkonditionen lite grand.

Idag ska jag även rida min älskade Passada som längtar efter en lång, snabb galopp. Det längtar jag också efter.

Inga kommentarer: