fredag 15 februari 2008

Vintersol

Idag är det soligt men kallt i Halmstad. Hästarna njuter av och i solen. Ebba och jag har varit ute och promenerat och jag tror att vi båda två njöt av vädret. Bilden är på Tilda denna soliga dag.

Jag har ridit dressyr två dagar i rad på Passada och är helnöjd. Den som känner Passada vet att dressyr inte är hennes favoritsysselsättning även fast hon egentligen är väldigt duktig (när hon känner för det). Hennes favorit är istället fart (helst så fort att hon inte kan springa fortare) och hoppning (både över hinder och att hoppa mellan hinderna alternativt hoppa rakt upp och ned när det vankas galopp). Hon har hur som helst varit jätteduktig idag och det känns mycket bra.

Snart är det dags för nästa tenta. Dessutom närmar sig fysprov och simprov. Jag ska iväg och simma senare idag så att jag får upp simkonditionen lite grand.

Jag har varit ledig torsdag och fredag denna veckan. Skönt. Helgen känns härligt lång och imorgon ska jag på kalas.

Inga kommentarer: