tisdag 14 oktober 2008

Hemma igen

Jaha, hästarna är installade. Sorgligt men dags att inse att hösten är här. Det kändes dock tungt att köra dem från sommarhagen eftersom båda hästarna tydligt visade att de inte ville åka därifrån. Självklart förstod hästarna vad som var på gång i och med att hästtransporterna kördes fram på gården och gjordes iordning för färd. Hästen som mina pållar delade hage med lyckades rymma. Tilda, som i vanlig ordning gick lös på gården och betade(!), sprang kvickt efter den rymmande hästen. Som tur var så gick det snabbt och enkelt att fånga in dem igen. När vi så lastade deras hagkompis så passade Tilda på att äta av gräset i en väldig hastighet. Passada å sin tur tvärnitade och vägrade gå in i transporten. Hon var ovanligt svårlastad men efter lite trilskande så gick hon till slut in. Tilda följde snällt med men såg allmänt sur ut. Väl hemma i vinterstallet hade de bråttom in för att äta av höet och morötterna som var serverade i deras boxar.

Jag har verkligen haft ångest inför installningen och naturligtvis beror det bland annat på de bekymmer som det medför i och med att jag veckopendlar och är hemma allt för sällan. Glädjande nog så har flera sagt att Tilda ser väldigt fin ut just nu. Hon är pigg och har fått litet bättre hull. Det värmer mitt hjärta. Tilda har verkligen blivit stärkt av en fantastisk period på sommarbetet där hon har trivts oerhört bra. Passada väckte också uppmärksamhet vid installningen eftersom hon ju numera är enögd och en del tycker att det ser lite småläskigt ut. Själv har jag, liksom Passada, vant oss och jag är så oerhört nöjd med resultatet. Passada mår, efter omständigheterna, mycket bättre med bara ett öga.

Min förkylning har ett järngrepp om mig. Jag har lyckats hosta mig till en muskelbristning och går på mediciner för att slippa den värsta smärtan. Det känns dock något bättre idag så jag hoppas att jag snart mår riktigt bra igen.

I dagarna har jag tackat ja till en fest på min gamla arbetsplats, TV4. Det ska bli kul att träffa alla kolleger igen. Hoppas att alla kommer.

Imorgon ska jag ha någon form av öningsdag i skolan. Det ska bli kul men jag längtar redan till fredag. Snart ska jag få vara hemma lite mer eftersom jag ska praktisera i mina hemtrakter. Skönt och spännande.

Inga kommentarer: