tisdag 7 oktober 2008

Host, host

Dunderförkyld. Jag är verkligen väldigt förkyld. Jag har inhandlat hostmedicin och näsdroppar idag för att kunna sova åtminstone någon liten stund i natt.

I lördags skulle jag egentligen varit med på klubbmästerskap i agility. Jag hade sett fram mot att förbättra resultatet från förra året. Tyvärr orkade jag inte ta mig dit eftersom jag redan var ganska mör i kroppen. Trodde även att Ebba skulle börjat löpa men det gjorde hon inte och har fortfarande inte gjort. Hon börjar nog när som helst för hunddagisfröknarna har sagt att hanhundarna är väldigt intresserade av henne.

Mina hästar är fortfarande på sommarbete. Förra veckan regnade det mycket och det kändes inte så kul att ha dem ute men denna veckan har vädret hittills varit mycket bättre. Det är nästan så att man får vårkänslor när solen skiner från en klarblå himmel. Tyvärr är tanken att hästarna ska stallas in till helgen. Det är inget jag ser fram mot eftersom det för med sig många problem i och med att jag är borta så mycket under veckorna. Dessutom är det sorgligt att lämna den underbara hagen och den lika underbara ridskogen.

Imorgon ska jag för första gången på mycket länge ha sovmorgon. Det känns skönt. Annars går vi 8-17 nästan varje dag. Därtill har vi grupparbeten och plugg inför kommande tentor. Ett ganska fullt schema just nu med andra ord. Men jag klagar inte. Det är, som jag sagt tidigare, en mycket rolig utbildning. Önskar bara att jag var hemma mycket mera.

Host, host... dags att ta lite mer hostmedicin.

Inga kommentarer: