tisdag 11 november 2008

Campus

Det är helt otroligt, egentligen. Hur kan man bo så fint som jag gör på ett campusområde? Men jag gör det! Campus i Växjö är som en liten stad i staden. Området är lugnt, här finns många gröna ytor och skog så nära som utanför mitt fönster. Min lägenhet ligger, enligt mig, på allra bästa läge. Lägenheten är fräsch, grannarna hörs inte ens och Bumba har utsikt ut mot skogen från fönstret i rummet. Fantastiskt. På området finns massor av hundar och promenadstråken är som sagt mycket goda. Jag har näst intill sjöutsikt men njuter istället av den rogivande skogsatmosfären. Dessutom, på området finns ett stall, hästhagar och ridaktiviteter. Idag till exempel har Bumba och jag tittat på en ridlektion inne i ridskolans ridhus. Vi har även besökt stallet och myst med några keliga hästar.

Kan det bli bättre när man som vuxen väljer att utbilda sig till ett annat yrke och tvingas vara hemifrån för att studera på annan ort? Tror inte det. Det är jobbigt att varje vecka lämna livet där jag egentligen är bosatt. Men det är lika skönt att komma hem till mitt vanliga liv varje veckoslut. Jag har verkligen något att längta efter på vardagarna, men är så otroligt glad för att jag trivs så pass bra som jag gör i mitt lilla krypin på campus. Bumba förhöjer min glädje och trygghet när hon är här hos mig. Gillar!

Inga kommentarer: