måndag 10 november 2008

Hundpatrull

Det var ett tag sedan jag bloggade och det har såklart hänt ganska mycket sedan sist. Bland annat har jag varit på så kallad SAO dvs praktikvecka hos polisen. Det var roligt även om just den veckan var väldigt lugn på den aktuella myndigheten.

Förra veckan hade jag besök i Växjö av min vovve och mina föräldrar. Det var supertrevligt. Bäst av allt var att Bumba stannade kvar här hos mig. Bumba är dessutom nyduschad och luktar ljuvligt.

I helgen var det Fars dag och vi firade det hemma hos Björns pappa. Självklart hade jag gärna åkt hem till Skåne till min egen far, men vi hade ju setts alldeles nyligen. Dessutom, även fast jag gärna och ofta vill, så kan jag inte vara på två ställen samtidigt.

Idag har jag haft en utomordentligt rolig övning på skolan. På övningen gick en av mina drömmar gick i uppfyllelse genom att jag fick vara medspringare ute i skogen till en hundpatrull. Det var intressant att se hunden arbeta. Övningen ska följas upp på olika sätt under resterande delen av terminen.

På lördag har jag tenta. Det kommer bli en lång vecka i Växjö. Tur att jag har Bumba hos mig. Bumba är väldigt mysig att ha hos sig.

Inga kommentarer: