måndag 24 november 2008

Vinter

Idag är det vinter och kallt i Halmstad. Jag är ledig och har njutit en lång stund i stallet. Det är dock ganska kallt så just nu är jag hemma för att värma mig lite grand. Strax ska jag dit igen och rida Passada. Tidigare idag har jag och Tilda varit ute på en liten promenad. Vi brukar försöka gå en liten sväng någon eller några dagar i veckan. Jag tror det är mycket bra för Tilda både fysiskt och psykiskt. Hon är även förtjust i att stanna och äta gräs lite här och var när vi är ute och promenerar. Bilden intill är från idag.

I torsdags hade jag ytterligare en tenta (tredje tentan på en vecka). Det kändes riktigt bra och jag skulle bli förvånad om jag inte klarar den. Imorgon ska jag och Bumba till Växjö igen.

Igår hade jag en sällsynt slappig dag. Jag, Björn och vovvarna åkte till havet och hade en mysig picknick med god utsikt över vattnet. När vi kom hem tänkte jag åka till stallet men istället blev det en film mitt på dagen och åter igen en fika. Det blev en snabbvisit i stallet framåt kvällen men ibland är det skönt att kunna göra så också. Det är skönt att bara vara.

Nu ska jag till stallet igen!

Inga kommentarer: