tisdag 30 december 2008

31,5 år

Idag fyller min fina connemaraponny 31,5 år. Det är helt fantastiskt. Vi har varit ute och promenerat en stund idag. Vi brukar promenera minst ett par gånger i veckan. Tilda är pigg och glad och det är en härlig känsla för mig att ha en sådan kär vän. Jag glömde ta med kameran men tog en bild på hästarna med mobiltelefonen i samband med att de fick hö i hagen.

Idag har jag även gått en härlig promenad tillsammans med Björn och Ebba. Vi gick i naturreservatet som ligger strax intill där vi bor. Vi traskade genom strandskogen ned till havet.

Tidigare i veckan har jag rensat avlopp i badrummet (Björn vägrar). Det blir rätt lätt stopp i avloppen efter diverse hundtvättar. Hundarna duschade bland annat nu inför julen.

Igår var jag och shoppade i Halmstad. Jag fick ju pengar av min bror i julklapp för att köpa en tröja till mig själv (vilket är extremt sällsynt eftersom alla mina pengar går till hästarna). Hemma i Hässleholm på mellandagsrean hittade jag ingen tröja men igår hittade jag en direkt. Faktum är att jag köpte den allra första tröjan som jag tittade på i den allra första affären. Tog ett varv runt sta´n för säklerhets skull men det blev ändå tröjan jag såg först som jag köpte.

Idag har jag varit på Granngården och köpt hästmat. Till min stora glädje hade de rea på ridbyxor med hela 70%. Med ett ursprungligt pris på 400 kronor skulle det kunna bli ett par mycket billiga ridbyxor. Jag är i mycket stort behov av ett par nya. Därför provade jag ett antal ridbyxor och i flera storlekar, men inga passade. De storlekar som brukar passa mig, kunde jag inte ens få på mig. En annan storlek fick jag visserligen på mig men jag insåg att jag inte skulle kunna rida med dem eftersom de var alltför tajta. Provade ytterligare en storlek men då var de jättestora i midjan och supersmala på benen. Jag kunde knappt få på dem. Då är frågan; har jag en mycket annorlunda kropp eller hade ridbyxorna konstig passform och jag en normal kropp? Hm... jag har alltid sett mig själv som pinnsmal men efter att jag knappt fått på mig ridbyxorna så undrar man ju. Hur smal ska man vara för ett par ridbyxor? För första gången i mitt liv kände jag mig nästan tjock... HA HA!!

Imorgon är det nyårsafton. Björn och jag har blivit bjudna till några vänner i Malmö men vi har tackat nej. Vi känner att det kan vara skönt att vara hemma och bara vara. Jag är så sällan hemma på grund av mina studier så det känns skönt att kunna vara hemma i lugn och ro. Vi har inhandlat god mat inklusive både förrätt och efterrätt samt rött vin. Jag ser fram mot en lugn kväll i hemmets trygga vrå.

Inga kommentarer: