söndag 28 december 2008

Mellandagar

Årets julfirande är över. På julaftonen var jag, Björn och vovvarna hos Björns far. Vi åt gott och hade trevligt. På juldagen åkte vi äntligen hem till min kära familj i Skåne. Som jag har längtat. Jag hade inte varit hemma hos mina föräldrar på tre långa månader. Hela familjen var samlad inklusive min och min brors respektive samt mina syskons barn. Juldagen blev vår julafton med de traditioner som hör därtill.

Jag fick flera fina julklappar. En av de bästa var nog presentkort på Gekås i Ullared. Jag ska försöka hinna dit innan skolan börjar igen och inhandla lite smått och gott. Det mest akuta som jag ska köpa är ett par nya ridbyxor. Gekås har en stor hästavdelning där jag kan spendera lååååång tid. Ska även köpa strumpor, kollegieblock och lite annat.

Den snälla tomten gav mig även en del choklad, en ny klicker till hundträning (slarvat bort min gamla) och en fin tavla som min pappa målat. Tavlan har jag redan hängt upp på fin plats i min lägenhet.

Bumba var som vanligt galen i att öppna julens paket. Faktum är att både hon och Ebba nyfiket sniffade på paketen redan innan julafton. När det så var dags för julfirande så stod Bumba och inspekterade julklapparna under granen. Hon öppnade sina paket med väldig fart och hon ville även hjälpa tomten att dela ut dem. Hon fullkomligt älskade det mjukisdjur hon fick. Jag tror att Bumba gillar julen - precis som jag.

På annandagen var vi ute och skulle fynda på rean (jag hade fått pengar i julklapp av min bror för att handla en tröja till mig själv). Tyvärr hittade jag inget jag ville ha. Ska kolla i Halmstad istället.

Nu är julen över. Bumba är kvar i Skåne och jag är tillbaka hemma i Halmstad. Julen har varit UNDERBAR!

Inga kommentarer: