onsdag 17 december 2008

Snart jul

Två dagar kvar i skolan. Hela klassen går på sparlåga i väntan på det efterlängtade jullovet. Det har varit en ganska tuff höst med mycket plugg så det ska bli skönt med lite ledighet. Helt ledigt blir det dock inte eftersom vi har tenta i januari.

Förra veckan blev det plötsligt vinter i både Växjö och Halmstad. Bumba tycker det är jättkul med snö. Hon blir lite extra tokig när marken är snötäckt. Jag passade på att ta kort på henne förra veckan (bilden här intill).

När Bumba fyllde år för någon vecka sedan fick hon ett regntäcke. Jag är visserligen mycket emot allt vad täcken heter till både hästar och hundar men ibland kan det vara bra med ett regntäcke av praktiska skäl. Det är särskilt lämpligt att ha täcke på Bumba när det ösregnar ute och hon sedan lämnas ensam i min studentlägenhet på 25 kvadratmeter. Hon ligger nämligen gärna i soffan eller sängen när jag inte är hemma. Av dessa skäl har Bumba numera ett tunt regntäcke på sig när vi är ute och promenerar i ruskväder.

De senaste veckorna har jag och Bumba varit flitiga besökare på Växjö Brukshundklubb. Klubben ligger väldigt vackert och hyfsat nära universitetsområdet. Vi tränar både lydnad och agility. Min förhoppning är att vi ska vara med på en agilitytävling i början av februari. Det var länge sedan vi tävlade.

Idag har jag grym träningsvärk. Jag vet inte om jag någonsin har haft så ont i hela kroppen förut efter ett träningspass. Anledningen till smärtan är en väldigt rolig men mycket fysisk lektion i fyra timmar igår. Dessutom har jag köttiga sår i högerhanden. Men kul var det!

Snart är det jul. Jag har inhandlat ett par julklappar. Måste fixa några till. I år är det budgetklappar som gäller och jag hoppas släkten har förståelse för det.

Snart JULLOV!!!!!!!

Inga kommentarer: