måndag 13 augusti 2007

En härlig sommardag

Det har åter igen varit en härlig sommardag. Ganska tidigt åkte vi iväg och badade med vovvarna på vårt fina hundbad här i närheten. Ebba blev som vanligt helt till sig när hon fick syn på havet. Hon skakar alltid i hela kroppen av mycket hög förväntan, tittar på husse och undrar om vi ska bada nu... eller nu... nu... NU då?! Bumba tycker det är helt okej att bada men är inte lika tokig som Ebba. Däremot är det ett måste (för båda hundarna) att rulla sig i sanden när de är som allra blötast. Det är hopplöst svårt att förhindra det och följden blir såklart en mycket blöt OCH sandig Bumba. Ebba är inte hela världen, hon torkar ju x antal timmar fortare än den långhåriga bushunden. Ja, ja... de njuter väl bara av livet antar jag.

Ikväll har jag varit en snabbis i stallet. Ja, det var i alla fall tanken. Väl där så rann tiden som vanligt iväg och vips hade det gått drygt tre timmar. På den tiden varken red jag eller mockade. Tiden går helt enkelt fort när man har trevligt med goda vänner, både männsikor och djur. Båda mina hästar blev ordentligt ompysslade och de passade på att vila en stund inne i stallet (de är ju ute dygnet runt på sommarbete). Jag till och med smörjde ena sadeln vilket ju tyvärr inte hör till vanligheterna. Jag förstår inte varför jag inte smörjer sadlarna oftare, det borde jag göra. Hur som helst så såg hästarna lyckliga och fridfulla ut när de senare gick i sin fina sommarhage igen.

Inga kommentarer: