måndag 20 augusti 2007

Kalasbra helg

Helgen har varit intensiv och rolig. På fredagen åkte jag och min sambo hem till mina föräldrar i Skåne. Vi åt massor av kräftor (de flesta av oss i alla fall). Mätt och belåten sov jag gott i mitt gamla flickrum.

På lördagen hann jag tvätta min bil (det var på tiden) och busa lite med Bumba innan det var dags för avfärd mot kalas i Lund. Efter ett antal timmar med trevliga gäster, god mat och smaskig tårta, for vi sedan vidare till våra bekanta i Malmö. Där blev det bus med deras barn. Den äldste (2,5 år) har tyvärr lärt sig att jag är VÄLDIGT kittlig. Hur som helst så skrattade jag mig genom pärsen, kvällen tog vid och vips så var vi ute och strosade på Malmöfestivalen. Det var rysligt mycket folk, lite slagsmål här och var, massor av mat och i övrigt precis som vanligt. Malmöfestivalen i ett nötskal.

Idag har jag jobbat på mitt gamla vanliga jobb (TV4 Halland). Det blev till att köra ut i de hallänska skogarna, träffa lite "annorlunda" folk, äta lunch klockan 15.30 och jobba över i ungefär en timme... ungefär som vanligt med andra ord. Inte konstigt att min kropp mådde sisådär förut (när jag jobbade där på heltid). Misstolka mig inte... det är ett jätteroligt jobb på många sätt, men ack så stressigt.

Har hunnit med en stillsam ridtur idag också. Igår red vi en låååååång underbar runda så vi tog det lite lugnt idag. Skogen tycks vara oändlig i trakterna där mina hästar är på sommarbete. Ridvägarna är femstjärniga!

Inga kommentarer: