onsdag 29 augusti 2007

Sirenerna tutar allt starkare

Megatrött. Det är väl så jag kan sammanfatta min kropps tillstånd just nu. Konstigt vore det väl annars när jag har tillbringat hela dagen på Pliktverket i Kristianstad. Polisrekryteringen är en lång, spännande, nervös och rolig process. Särskilt intressant är det att se alla andra som också har sökt till polisutbildningen och som också är nervösa och fulla av förväntan. Det varkar vara många mycket trevliga människor.

Idag började jag min dag med att göra ett begåvningstest (IQ). Kändes lagom svårt. Jag har också "grillats" av två poliser med en massa kluriga frågor och dilemman. Därtill har jag även genomgått en läkarundersökning, ett styrketest och ett språktest. Inte konstigt att hjärnan känns avslagen nu.

Imorgon fortstätter testerna till polisrekryteringen. Fortsatt spännande med andra ord!

Inga kommentarer: