onsdag 28 november 2007

Bumbas födelsedag!

Hipp, hipp HURRA, idag är det Bumbas födelsedag. Själklart har födelsedagshunden fått paket. I det ena, som var en present från
hunddagis, fanns det smaskigt godis. I det andra paketet, som var från mig, fick hon ett nytt koppel eftersom det gamla har gått sönder. Kopplet matchar hennes sele jättefint. Bumba tycker det är skoj att öppna paket och vi människor har haft en anledning att festa på marängswiss ikväll. Smaskens.

Passada är kvar på djursjukhuset. Om någon undrad varför hon fortfarande är kvar så vet jag inte. Tills igår mådde hon jättebra men sedan blev hon behandlad på ett annat sätt och nu pratas det till och med om att operera bort ögat. Min stackars Passada. Och Tilda (30 år) fortsätter att längta men inte längre lika intensivt. Hon förstår nog inte varför jag har "berövat" henne på hennes bästa kompis. Var ÄR Passada någonstans (undrar hon förmodligen)? NÄR kommer hon hem igen?

Det är svårt att koncentrera sig på andra saker i dessa dagar men i helgen tränade Bumba och jag agility. Det var riktigt skojigt eftersom vi "handlade" utan röst och "blinkers" (armar). Mycket intressant och roligt att se att hundarna faktiskt KAN och att de är mycket uppmärksammade på och följer hur vi som förare visar och rör oss med kroppen. Bumba var jätteduktig (såklart).

Imorgon åker jag till Växjö för att spana in boende inför min kommande utbildningstid där. Skulle vara skönt om det fixar sig så att jag slipper tänka mer på var-ska-jag-bo-frågan.

Tjingeling och GRATTIS Bumba!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i efterskott Bumba! Hoppas det blir bättre med Passada, det var faktiskt en häst på min gamla ridskola som bara hade ett öga.