onsdag 2 januari 2008

Snö

Det har kommit några snöflingor idag som har lagt ett tunnt, tunnt lager snö i Halmstad. Det är okej men det får gärna töa bort igen eller snöa så pass mycket mer att det blir ett riktigt snötäcke. Jag ogillar nämligen när det är så lite snö att det bara blir isigt och halt. Naturligtvis är det då främst mina hästar jag tänker på. Det är förbaskat onödigt att marken är läskigt hal (hästarna halkar lätt) istället för att marken är fri från snö alternativt full med knarrande snö.

Jag minns när jag var liten och gick på lågstadiet. När första snön kom på vintern ställde vi oss alla vid fönstret och sjung ".. och se det snöar, och se det snöar, det var ju roligt hurra...". Då var man lycklig på ett sådant där sätt som bara barn kan vara. Och självklart längtade man till rasterna litet extra mycket.

Till helgen anordnas det träningstävling i agility. Dessvärre kan jag inte vara med eftersom vi ska ha födelsedagskalas då. Jag har dock anmält mig och Ebba till en agilitytävling i början av februari. Jag längtar redan.

Idag har jag pratat med en god vän i telefon. Vi hörs inte särskilt ofta och ses ännu mer sällan. Vi håller trots allt regelbunden kontakt eftersom vi har en gemensam barndomsvän som vi håller så kär - Tilda. Vännen är en sann vän till både mig och min fina Tilda. Hoppas vänskapen består hela livet!

Inga kommentarer: