måndag 17 mars 2008

Snö och marängtårta

Förra veckan plockade min mamma vitsippor i Skåne. Igår kvittrade fåglarna när jag var ute och red i skogen och idag är det snö och vinter. Märkligt väder. Omväxling är visserligen trevligt, men årstiderna är verkligen huller om buller just nu.

Jag sliter mitt hår för en hemtenta i statsvetenskap just nu. Det ska ärligt sägas att statsvetenskap inte är mitt favoritämne och det är väl därför som jag får slita lite extra för att få till svaren på frågorna riktigt bra.

Denna skolveckan är riktigt kort om man ser till antalet dagar i skolan. Jätteskönt. Det ska bli härligt att åka hem och slappa i påsk. Skolböckerna kommer följa med mig hem men troligtvis kommer de mest ligga och samla damm. Jag ska hem, ta det lugnt och samla krafter till kommande skolveckor istället. Så får det nog bli.

Alldeles strax ska jag och min rumskompis här i Växjö äta marängtårta (min syster, som också älskar marängtårta, är nog mycket avundsjuk). Min rumskompis fyllde år igår och det måste såklart firas. Alla tillfällen att äta marängtårta ska man ta tillvara på... MUMS!

Inga kommentarer: