onsdag 26 mars 2008

Uniform

Dagens stora händelse är att jag äntligen har fått min polisuniform. Det har också varit dagens stora samtalsämne i min klass. Vi hade nog ganska fåniga leenden när vi tog emot våra respektive lådor med kläder och diverse tillbehör. Självklart har jag redan provat kläderna och känner mig riktigt STOLT över mig själv!

Idag har vi även haft lektion i foto. Ganska enkelt för mig (jag har ju jobbat som fotograf i många år) men säkert lite komplicerat för en del andra. Hur som helst så fick vi göra några mycket enkla fotoövningar.

Snön är nästan borta i Växjö. Tror att det är mer snö kvar hemma i Halmstad. Enligt rapport hemifrån så har i alla fall hästarna haft snöstyltor under hovarna idag. Typiskt nog så åkte ju snösulorna av förra veckan. Ja, ja... snön försvinner nog väldigt snart. Våren är snart här.

Längtar hem. Ska försöka bli färdig med hemtenan så jag slipper sitta med den i helgen. Då vill jag vara ledig. Jag har annat för mig när jag är hemma som t ex agilityträning med Ebba och självklart många timmars pysslande med mina hästar i stallet.

Inga kommentarer: