söndag 13 april 2008

Vårkänslor

Nu är det banne mig vår på riktigt. Idag har jag nämligen tagit av vinterdäcken och satt på sommadäcken på bilen. För övrigt vill jag bara poängtera att jag är riktigt bra på det där med att byta däck. Har gjort det ett antal gånger nu. Nyttig kunskap.

Idag har jag även ridit en litet längre runda på Passada. Hon var lika pigg när vi kom hem igen som när vi red iväg, men det gör inte så mycket. Det var härligt att komma ut en tur i skogen. Båda hästarna fäller enormt mycket just nu. Passadas sommarpäls har så fin färg. Tildas päls blir så len.

Ebba och jag åkte iväg för att träna agility på brukshundklubben i eftermiddags. Dessvärre var vi ensamma på agilityplanen. Vår grupp skulle träffas (trodde jag i alla fall) men jag måste ha missat något. Hur som helst så tränade vi en liten stund men både Ebba och jag var ganska ofokuserad. Det visade sig senare också att Ebba har börjat löpa. Inget dagis imorgon med andra ord.

Den kommande veckan har jag en kort men ack så intensiv vecka på skolan. Jag ska genomföra ett livräddningsprov (rejält jobbigt) och jag ska även ha en tenta denna veckan.

Det är mycket vitsippor i skogen och det börjar sakta men säkert bli grönt lite överallt. Vi har planterat lite vårblommor och tagit fram hängmattan. Det är såååå härligt med vår!

Inga kommentarer: