söndag 20 april 2008

Tussilago

Igår var en härlig dag i vårens teckan. När jag red Passada i skogen hoppade vi över ett litet naturhinder. Det var första gången Passada fick hoppa sedan hon nästan blivit blind på ena ögat. Det var därför med viss rädsla/spänning som jag styrde henne mot hindret. Självklart var det bara ett litet enkelt hinder men Passada fixade det galant och hennes lycka var total. Härligt. Skogen var full med blommande vitsippor och vi red även förbi några riktigt fina tussilago.

Tilda var också på gott humör igår. Vi gick en liten minipromenad där hon fick äta så mycket gräs hon hann med. Mycket populärt. Hon var mycket pigg och emellanåt fick jag till och med bromsa henne litegrand för att själv hinna med. När mulen väl var i närkontakt med gräset, var det svårt att få henne därifrån. Tilda "dammsög" marken från de allra grönaste grässtråna.

Idag har jag gått tipspromenad med Björn, Ebba och Nappe. Nappe är en chihaua (hur stavas det då?) och tillhör numera Björns far. Jag har även målat staket och ätit italiensk glass på Halmstads lantliga glassbar. Gott. Naturligtvis har jag även varit i stallet.

Nu är det klart att mina älskade hästar ska vara på det sommarbetet som de har varit på de senaste fyra åren. Ända sedan jag stallade in hästarna i höstas har jag längtat till årets sommarbete. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; ridupplevelesen vid sommarhagen är, tack vare den gigantiska skogen, en upplevelse utöver det vanliga. Det är HÄRLIGT att rida och att ha häst med sådana förutsättningar (det är naturligtvis alltid kul att ha häst men extra fantastiskt med sådana omgivningar). Det bästa är att jag vet att mina hästar ÄLSKAR sommarhagen. Tro det eller ej men det syns tydligt på dem, de ser helt enkelt lyckliga ut!

Imorgon börjar min första praktikperiod på polisen. Spännande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Massagem, I hope you enjoy. The address is http://massagem-brasil.blogspot.com. A hug.