onsdag 16 januari 2008

Dansövning

Halva veckan har gått på min första termin på polisutbildningen. Det började sanslöst roligt idag med ämnet "polisbilskörning". Det var visserligen bara teori, men rolig sådan och lätt att ta till sig. Vi har även diskuterat polisyrket i klassen och blivit fotograferade till nå´n skolkatalog.

Efter alla schemalagda grejor samlades halva klassen för att träna in vår lilla "dans" som vi ju ska uppträda med på insparksfesten imorgon. Det lär nog bli en del skratt både från oss och publiken (troligtvis för att vi kommer göra bort oss inför alla andra 200 poliseleverna). Jag och två andra åkte sedan till Röda korset och fixade lite krims krams till vår utstyrsel. Inget avancerat men ändå lite roligt. Jag ska absolut ta med mig kameran imorgon.

Det känns som att jag har hamnat i en bra klass. Jag kan fortfarande bara ett fåtal namn på dem i klassen, men det bättrar sig nog med tiden. Det bästa är nog att jag faktiskt INTE är äldst i klassen (men nästan).

Har träffat en klasskompis hund idag. Kände såklart direkt att jag saknar Bumba (och Ebba) JÄTTEMYCKET.

Inga kommentarer: