tisdag 15 januari 2008

Första dagen avklarad

Faktum är att jag redan är inne på dag två på min utbildning. Vi har blivit indelade i klasser, fått rundvandring på skolan och presenterat oss inför klassen. Jag minns typ fem namn ungefär. Allt är superförvirrat.

Jag har fixat lösen till att använda datorerna på skolan eftersom jag REDAN känner mig handikappad utan dator (har ingen där jag är inneboende). Jag känner REDAN att mitt inneboende är ganska långt bort. Jag tror att alla i klassen utom två (+ jag) bor här på campusområdet. En enda pendlar varje dag. Det hade ju inte varit helt fel att hitta ett boende antingen ute på landet eller riktigt nära campus (cykelavstånd). Det kommer nog bli rätt mycket bilåkande fram och tillbaka till boendet eftersom vi har mycket tid mellan lektionerna.

I eftermiddag ska vi fotograferas och därefter ska halva klassen hitta på någon form av underhållning baserat på ett tema som vi fått tilldelade. På torsdag är det nämligen insparksfest. Det får nog bli taxi då.

När jag går här på campusområdet är det lätt att längta hem. Här finns nämligen ett stall med stora hästhagar och en hel del studenter som är ute och promenerar med sina vovvar. Jag längtar efter mina djur!

Inga kommentarer: