onsdag 23 januari 2008

Snö

Det snöar i Växjö och har så gjort i några timmar. Det ligger ett litet tunt täcke snö på marken. Kallt, brrrrr.

Idag har vi introducerats i ämnet konflikthantering som bland annat innebär hur vi ska lära oss olika ingripandetekniker som är säkra och hänsynsfulla. Dagens övning gick ut på att stå rätt samt att förflytta oss på rätt sätt bakåt och sidledes (om någon kommer mot dig). Det låter såklart busenkelt men faktum är att jag tänker hem och träna lite grand. En del i klassen har tränat kampsport och jag tror att de har en liten fördel där. Jag, som aldrig tränat kampsport, kan kanske ta till mig de nya kunskaperna på ett mer öppet sätt och därmed "formas" precis så som de vill att jag ska. Det verkar vara ett kul ämne men jag får nog lägga manken till för att lyckas riktigt bra.

Inga kommentarer: