måndag 21 januari 2008

Uniform

Det var med stor möda jag orkade gå upp klockan fem i morse för att köra till skolan. Det har dock varit förträffligt skönt att vara hemma. Och det var med ett leende jag gick till första "lektionen" idag som bestod i att prova ut min blivande polisuniform. Velig som jag är så hade jag gärma haft mycket mer tid för att välja mellan de olika storlekarna. Det verkar bara finnas storlekar med STORA gap emellan. Antingen litet eller supersäckigt, vad väljer man då?! Som jackan till exempel. Den storleken som jag valde fanns inte ens att prova så det är ju inte alls säkert att den passar. Det svåraste var ändå mössorna. Jösses vad man kan se löjlig ut en en polismössa. Jag ska helt klart låta håret växa ut lite mer så att hårtofsen blir lite snyggare och mer proportionerlig ut (om det är möjligt) till mössan. Tjejerna fick dessutom välja mellan tjej- och killmodellen vilket såklart gjorde valet ännu svårare. Handskarna var nog det enda jag inte hade problem att välja. Det var hur som helst otroligt roligt att prova kläderna. Det har ju inte riktigt sjunkit in ännu att lilla jag ska bära en polisuniform inom en mycket snar framtid.

Lektion nummer två idag bestod i hälsa. Vi gjorde en rolig uppvärmningsövning och sedan fick vi lite info om gymet. Där lyssnade jag mycket uppmärksamt eftersom jag är helt grön inom gymvärlden. Det kan också hända att det blir lite träningsvärk ikväll.

Min basgrupp har träffats och tentapluggat några timmar men nu har vi gett upp för idag. För den som inte vet så är varje klass på 24 personer uppdelad i fyra grupper dvs basgrupper. Dessa grupper är desamma under en hel termin och vi ska göra ett antal övningar och uppgifter tillsammans under terminens gång.

CSN har till slut förstått att jag började studera förra veckan (efter ett 20 minuters samtal på mitt refillkort). Pengar väntas i veckan - härligt. I väntan på mina pengar ska jag åka "hem" och plugga, handla, slappa och längta efter mina underbara hästar!

Inga kommentarer: